04 December 2014

// // 2 comments

Ostematrix Shaklee Atasi Sembelit Ketika Mengandung Dan Berpantang

Assalamualaikum :)), Apa khabar semua? Harapnya semua baik-baik sahaja dan semua berada dibawah lindungan Allah, aminnn... Disore ini saya nak share mengenai Ostematrix Shaklee yang mampu mengatasi masalah Sembelit ketika Mengandung dan Berpantang.



             Kepada ibu-ibu yang sedang mengandung atau berpantang, mesti terseksa kerana proses pembuangan menjadi sukar. Biasanya membuang hari-hari tetapi sebaliknya ketika mengandung tambah lagi berpantang, seminggu 2 kali pun susah.





          Ok saya nak cerita dulu bagaimana kita boleh sembelit ketika mengandung. Bila si ibu mengandung, hormon estrogen dan progestron akan memainkan banyak peranan penting sepanjang tempoh kehamilan.



          Antara kesan sampingan daripada tugas kedua-dua hormon ini ialah mual dan muntah,sembelit, sakit tulang, pinggang, punggung dan bahu. 



          Peningkatan hormon progestron menyebabkan otot-otot menjadi rehat. Maka kesan tersebut juga menimpa otot-otot dalam sistem penghadaman. Makanan yang melalui sistem penghadaman bergerak lebih lambat.





         Keadaan akan menjadi lebih teruk apabila kandungan kita makin besar, sebab ia akan menekan rektum, Tu yang duk bertapa dalam toilet tu, kite diluar menunggula bagai nak rak. Tengok-tengok yang keluar mak buyung...so paham-pahamla k.



Pengambilan pil zat besi juga boleh menyebabkan sembelit ketika mengandung.



Bagi ibu-ibu yang  berpantang,sembelit boleh berpunca daripada

  • hormon progestron masih tinggi semasa hamil melambatkan pergerakan otot.
  • sistem pencernaan kita berfungsi lebih perlahan semasa proses kelahiran
  • ubat yang diberi untuk mengurangkan sakit ketika proses kelahiran seperti petidina boleh menyebabkan usus lambat berfungsi dari biasa.
  • kita pernah melahirkan anak sebelumnya
  • kita melalui kelahiran yang dibantu seperti forceps atau ventouse
  • pengambilan pil zat besi atau  ubat anti depresi


Luka jahitan menyebabkan ramai ibu-ibu takut untuk meneran kerana khuatir jahitan akan terbuka, Perasaan risau tersebut akan membuatkan kita semakin sukar membuang. Bagi kita orang Melayu, cara berpantang yang rigid juga menjadi salah satu sebab kita sembelit.



           Mak saya langsung tak benarkan saya minum air banyak, dan saya hanya minum air panas sahaja, air suam pun panas huhu..  Kalau minum air banyak ketika berpantang nanti perut buncit. Sayur-sayur pun memang tak sentuh langsung. Even ade sayur yang tak sejuk, tapi tetap mak saya tak izinkan saya makan.



       

 Dahla minum air sikit, sayur pulak langsung tak sentuh, buah apatah lagi. Saya pun sama dengan ibu-ibu lain yang takut nak meneran, memang confirm-confirm saya patut sembelit. Tapi sebaliknya saya langsung tiada masalah untuk membuang, sama ketika saya mengandung. Saya tiada masalah sembelit.


           Apa yang saya buat? Mesti ibu-ibu yang sedang membaca ade soalan ni dibenak kalian hihi...
Saya tak curi-curi minum air sampai bergelen-gelen. Saya jugak tak menyelinap senyap-senyap makan sayur atau buah dibelakang mak saya, Walaupun saya tak berapa setuju dengan saranan mak saya.



          Senang je, saya cuma telan pil ajaib putih dari syarikat pakcik Shaklee, memang berkesan. Lawas je selalu dan saya tak pulak sakit-sakit perut sebelum membuang. Kawan-kawan saya yang makan pil ajaib ni pun beritahu hal yang sama.



           Pil ajaib yang berwarna putih tu bernama Ostematrix Shaklee, nah sekarang jelaslah ramuan rahsia yang membuatkan saya tidak mempunyai masalah sembelit ketika mengandung dan berpantang. 
        


Apa keistimewaan Ostematrix Shaklee sehingga dengan mudah ia mampu menyelesaikan masalah sembelit yang sekian lama membelenggu ibu-ibu mengandung dan berpantang?
Magnesium didalam Ostematrix Shaklee selain daripada membantu dalam asimilasi kalsium kedalam tulang ia juga secara tidak langsung membantu pergerakan otot usus untuk mengeluarkan najis. 



Magnesium juga menarik air, penambahan air didalam kolon menyebabkan najis menjadi lebih lembut dan mudah untuk dikeluarkan. Disebabkan hal ini ibu-ibu perlu minum banyak air bagi mengelakkan tubuh kita kekurangan air.



               Ostematrix Shaklee juga banyak membantu saya ketika mengandung, untuk penerangan lebih jelas boleh merujuk Set Mengandung Shaklee Untuk Kehamilan Sihat dan Tingkatkan Hb.



              Bagi ibu yang sedang berpantang selain daripada membantu mengatasi masalah sembelit, Ostematrix Shaklee juga berperanan



  • membantu ibu-ibu mendapatkan rehat yang berkualiti
  • sebagai sumber kalsium tambahan
  • mengelakkan gigi rosak dan sakit tulang 
  • melegakan otot dan saraf ibu 
  • membantu menambah susu badan



            Sebotol Ostematrix Shaklee berharga RM61 sahaja dan terdapat 120 caplet, sebiji Ostematrix adalah bersamaan dengan segelas susu atau 80 biji badam!!! Jika kita buat sedikit kira-kira mudah, sebijik Ostematrix hanyalah berharga RM 0.51 sahaja!



          Segelas susu segar berharga tidak kurang dari RM1.50 segelas untuk segelas. Kalau ade diskaun maka akan turun RM1.25 segelas. Lebih kurang 3x ganda harga sebijik Ostematrix Shaklee. Wahhh memang jimat ni, pasti kaum ibu suka :))





          Ada banyak lagi manfaat Ostematrix Shaklee, saya akan share dientri lain. Jika anda adalah ibu yang sedang mencari penyelesaian untuk masalah sembelit dikala sedang mengandung atau berpantang, maka pilihlah Ostematrix Shaklee, saya yakin anda tidak menyesal!



         Hubungi saya untuk konsultasi lanjut atau sebarang pertanyaan tentang Shaklee, saya akan berusaha membantu anda, jangan malu atau segan k :) Sebagai penutup saye kongsikan sebuah video khas untuk tatapan anda semua. kesan produk Shaklee yang awesome keatas seorang ibu mengandung!





Saya mengalu-alukan call/sms/wasap/telegram ke no saye +6014-9209040 atau jika anda senang berhubung melalui emel maka boleh emel saya di dasyifa@yahoo.com. Boleh juga pm saya di facebook Norulhuda Seman atau follow instagram dasyifaa



  


2 comments:

  1. Adakah anda mengalami:

    1)SEMBELIT?
    2)BUASIR?
    3)PERUT SEBU?
    4)PERUT BUNCIT?

    Jom Greenfit ! Greenfit dapat membuang Koprostasis (pengumpulan najis lama di dalam saluran usus).
    Berminat? SMS/Whatsapp 019-9210321 (Mohd Hanis Aman)

    Testimoni: https://www.facebook.com/greenfit4urhealth

    ReplyDelete
  2. nice blog.. jom singgah ke blog saya umimuiz.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel