Pesta Konvokesyen Satu Ketika Dahulu | Pengedar Vivix Shaklee, Pengedar Shaklee Kuala Lumpur

12 December 2014

// // 1 comment

Pesta Konvokesyen Satu Ketika Dahulu

Assalamualaikum sahabat-sahabat, apa kaba? Saya ditemani anak saya yang tengah tido, so kene ambil kesempatan untuk update blog..Kalau kite perasan bulan lepas, November banyak student universiti yang konvo.



Dah lame betul saya tinggalkan zaman belajar ni, so tak update sangat pasal konvokesyen. Tapi hujung bulan lepas keluarga mertua datang rumah sebab adik ipar saya konvo.



Sempena konvokesyen die, kami suami isteri belikan hadiah set miniature perfume Dior dan Mealshake Shaklee, memandangkan saiz badan adik iparku yang halus tu, so bagila Mealshake untuk tambah berat badan die..







Tahniah buat adik ipar saya Noridah bt Ahmad Taib, tamat sudah pengajian di UiTM diploma dan degree. Dah setel belajar dapat degree then mase tuk tempuh the real world iaitu alam pekerjaan.



Kenangan saya berkonvo 10 tahun lepas, alamak lamenye, yang still fresh ialah kami bergambar sakan, sebelum pulang jubah, mane-mane tempat menarik kat UKM memang ade gambar saya. Ni semua sebab akak saya yang beriya tuk saya, kenangan katenye...time kasih banyak-banyak huhu...



Bende yang saya seronok time konvo ialah pesta konvokesyen, pergi berjalan kat tapak pesta even da malam lewat tak reti nak balik sebab kolej saya dekat je dengan tapak pesta konvokesyen UKM, Dataran Gemilang namenye. Saya tinggal dikolej Keris Mas, so takde hal nak balik lewat...hihi...



Time 1st year cam perak jugak memang seronok je berjalan, tengok macam-macam barang orang berniaga. Tapi masuk 2nd and 3rd year dah boring cket. Ade jugak kami bukak booth jual produk HPA, seronok!! Banyak belajar pasal kesihatan dan nutrition. Even saya study nutrition tapi alahai banyak bukan main yang tak tahu...



Dalam DECTAR (Dewan Canselor Tun Abdul Razak) masa tengah tunggu turn nak amik scroll, dalam kepala terbayang-bayang 3 tahun lepas. Masa orientasi 1st year kolej kami berlawan sorak dengan kolej-kolej lain. Lawan-lawan sorak tu namenye Perang Dectar..





Musuh yang paling seru tentunya kolej Rahim Kajai...macam-,macam jenis sorak kami buat, menjerit sakan sampai nak sakit tekak, tapi last-last kami kalah...:((. Bile ingat-ingat balik rase macam rase cam lawak, rase cam bodoh pun ade tapi sonok gak.



1st year, baru-baru masuk tak tau pename, ikut je ape yang senior suruh...hmmm...Dahla kalo cite sume, ke laut la entri ni. Nanti kite sembang lagi k, tentunya pasal Shaklee kesayanganku...


Bye, assalamualaikum...

1 comment:

Terima kasih kerana sudi komen <3

Cari Artikel